escelje, escelje ambasador, evropska unija, eu, evropski parlament, ambasador, ambasadorka, šola ambasador, šola ambasadorka, šola ambasadorka evropskega parlamenta, šola ambasador evropskega parlamenta Če bi jaz odločal/a o prihodnosti izobraževanja | Šola ambasadorka Evropskega parlamenta - Ekonomska šola Celje

Polni vtisov smo v petek, 24. 12. 2023,  odšli iz Hiše EU v Ljubljani, saj smo se udeležili razprave o izobraževanju prihodnosti. Na predloge nas dijakov, kakšen naj bo izobraževani sistem, so odgovarjali  EU poslanca Irena Joveva in dr. Milan Zver ter državni sekretar g. Aleš Ojsteršek.

Naša razmišljanja o prihodnosti izobraževanja.

Zaposlitev je prvi pogoj za vključitev v družbo. Imeti službo pomeni, biti odrasla in neodvisna oseba, biti samospoštovan, imeti denar in imeti možnost za razširitev družbenih stikov. Mladi, ki nimajo dostopa do dela, nimajo priložnosti za vključevanje v širšo družbo.

Kriza v gospodarstvu se je pojavila v obdobju covida in zaradi vojne v Ukrajini. Pojavlja se že pomanjkanje delovne sile s srednješolsko izobrazbo, v ospredje prihajajo novi digitalni poklici, storitveni in pomagajoči poklici. Da bi dobili dobro zaposlitev, potrebujemo dobro izobrazbo, ki jo lahko pridobimo formalno in neformalno. Po vsej verjetnosti imamo vsi različne hobije, ki bi jih lahko »vnovčili« pri iskanju zaposlitve.

Če bi mi odločali

… bi upoštevali neformalni izobrazbo posameznika, prav tako bi upoštevali znanja pridobljena v izmenjavi dijakov in študentov na Erazmus+.

… mlade bi poskušali pritegniti z inovativnimi pristopi v izobraževanju, predlagamo več digitalnih vsebin, predlagamo več E-izobraževanja, ker nam je blizu; prav tako pa bi nas mlade usposobili o varni rabi spleta in možni odvisnosti z novodobno tehnologijo.

… izobraževanje bi bilo usmerjeno k učenju pridobivanja ustreznih znanj/informacij  (ne pomnjenju na pamet). Učitelj naj bo mentor (coach) – zato je potrebno učitelje ustrezno usposobiti.

… v izobraževanje bi  vključili več vsebin namenjenih razvoju zelene energije in krožnega gospodarstva, na vseh stopnjah izobraževanja.

… bi spodbujali podjetno razmišljanja in uresničevanje podjetniških idej.

… bi imeli pouk enkrat tedensko na daljavo, več v naravi, pri različnih delodajalcih (več praktičnega pouka), v drugih po programu podobnih šolah, sodelovali bi z oddelki istih smeri… kar bi nam omogočalo bolj sproščeno pridobivanje znanja.

Trenutno je trend več kratkotrajnih zaposlitev na enem delovnem mestu, rotacija dela je vedno bolj zanimiva za nas mlade, zato želimo svoje znanje sproti nadgrajevati za nova in drugačna delovna mesta.

Dostopnost