V torek, 22. 4. 2025, smo se v sklopu predmeta aktivno državljanstvo, dijaki 3. a in 3. b, med katerimi smo tudi epasovci, udeležili delavnic v MCC – Celjskem mladinskem centru.
V MCC deluje informacijska točka Evropske unije Europe Direct Savinjska, ki nudi informacije o EU, obenem pa preko različnih prireditev, izobraževanj, delavnic in ostalih aktivnosti, vzpodbuja aktivno evropsko državljanstvo.
V MCC deluje informacijska točka Evropske unije Europe Direct Savinjska, ki nudi informacije o EU, obenem pa preko različnih prireditev, izobraževanj, delavnic in ostalih aktivnosti, vzpodbuja aktivno evropsko državljanstvo.
Namen današnjih delavnic je bil, da se kot mladi vključimo v razmišljanje o prihodnosti mesta Celje ter izrazimo svoje ideje in pobude za izboljšave v občini. Ob prihodu v MCC smo se najprej seznanili z delovanjem centra ter njegovimi aktivnostmi in programi, namenjenimi mladim. Nato smo se razdelili v manjše skupine, v katerih smo razpravljali o temah, ki so nam pomembne in za katere menimo, da bi morale biti bolj prisotne in bolje razvite v občini. Vsaka skupina je izbrala svojo tematiko, teme pa so bile več aktivnosti za mlade, izboljšanje javnega prevoza, več zelenih površin in več dogodkov za razvoj ustvarjalnosti mladih. Po skupinah smo izdelali plakate, nato pa ideje predstavili pred ostalimi dijaki in mentorji. Predstavitve so bile kreativne in dobro premišljene, mnoge ideje pa bi lahko dejansko prispevale k boljši kakovosti življenja mladih v Celju.
Obisk MCC je bil poučen in spodbuden, saj smo lahko aktivno sodelovali, izrazili svoje mnenje in slišali tudi ideje drugih. Hkrati smo pridobili vpogled v možnosti sodelovanja z lokalno skupnostjo in spoznali pomembnost udejstvovanja mladih.
Epasovke Adelisa, Nina in Learta iz 3. B
Na delavnicah smo najprej na zabaven način ugotavljali, kdo je najaktivnejši državljan in raziskovali bistvo aktivnega državljanstva. Nato smo se razvrstili v skupine in razpravljali o težavah v šoli, mestu Celju ter v državi, pri čemer je vsaka skupina izbrala svojo temo in iskala rešitve. Zatem je vsaka skupina ustvarila plakat, na katerega je zapisala probleme in predloge za izboljšave ter ga predstavila ostalim. Delavnice so bile poučne, saj so nas spodbudile k razmišljanju o pomembnosti sodelovanja mladih pri reševanju družbenih izzivov.
Zora, 3. A